Friday, September 30, 2011

Interviu Concert Cluj, 28 septembrie


Septembrie e pe sfarsite, insa lista concertelor sustinute de Alexandrina este abia la inceput!
Echipa de la FlipFlop a reusit sa fure un interviu de la artista in urma concertului din Euphoria Music Hall, al 3-lea concert sustinut in Cluj in acest an.
Pentru imagini si mai multe detalii click aici.

FlipFlop: Bine ai revenit la Cluj! Te afli aici pentru a treia oară în decursul a aproape un an de zile. Cum te simți aici?

Alexandrina: Ca de obicei, foarte bine! Mă așteptam să fie mai multă lume, dar mi-a scăpat detaliul că studenții sunt plecați, adică nu au revenit la studiu. Îmi place foarte mult la Cluj, am prieteni aici, vin întotdeauna cu mare drag.

FlipFlop: La ultimele două concerte pe care le-ai susținut la Cluj, ai venit singură. Când cânți cu formația și de ce anume depinde acest aspect?

Alexandrina: S-a întâmplat să avem ieri la Oradea concert cu formația și atunci am spus să trecem și pe la Cluj, dacă tot suntem în zonă. Ideea e că există piese care sună mai amplu orchestrate cu formația și sunt piese care sună bine și fără.

FlipFlop: Știu că Timișoara este orașul tău de suflet, dacă îi pot spune așa. Membrii formației tale sunt din Timișoara, acolo ai înregistrat și albumul Om de lut…

Alexandrina: Formația nu mai e din Timișoara, am schimbat-o. Băieții sunt din București, pentru că distanța era mult prea mare ca să putem repeta și atunci am zis să fac o schimbare, ca să pot evolua și eu.

FlipFlop: Atunci să înțeleg că ți-ai schimbat și atitudinea față de Timișoara? Care este , la urma urmei, diferența dintre Timișoara și oricare alt oraș din România?

Alexandrina: Nu! Cum așa?! În Timișoara mă întorc oricând cu mare drag! Mai mult de-atât, viitorul album îl voi înregistra cu aceeași oameni, în același studio, în același oraș, în Timișoara. Atât doar, că în Timișoara am cei mai mulți prieteni.

FlipFlop: Cum este să te împarți între două țări, străine una de alta – cel puțin datorită granițelor – între două, ba chiar trei limbi străine și între fanii tăi, de-o parte și de alta a celor două țări?

Alexandrina: Dar nu mă împart… nu mă împart. Ideea e că nu am cântat decât o dată în Republica Moldova, în Chișinău. Da, sunt și piese în alte limbi, însă muzica nu are naționalitate. Pentru mine este important ce transmit piesele, limba chiar nu are nicio relevanță. Limba în care se transmite mesajul sau cea în care simt cum să mă exprim nu are vreo importanță mare, importantă e muzica.

FlipFlop: Ești o perfecționistă, mereu bine organizată și dedicată cauzei tale. Pe lângă talentul și munca depusă pentru ca prestațiile tale să fie cât mai reușite, un rol important în acest sens îl joacă imaginea ta (stilul tău vestimentar). Există o legătură între imaginea pe care o afișezi în concerte/videoclipuri/afișe și mesajele pe care le transmiți prin muzica și picturile tale?

Alexandrina: Tot e într-o legătură directă, pentru că toate aceste detalii țin de mine. Imaginea mea e așa cum simt eu că sunt, adică așa sunt eu la momentul respectiv, bineînțeles, și tot ceea ce fac este exprimarea mea la momentul ăsta.

FlipFlop: Știu că Tori Amos joacă un rol important în viața ta. De asemenea, știu că te supără atunci când cineva te compară cu ea sau îți spune că muzica ta se aseamănă cu a ei. De aceea vreau să te întreb, care este relația dintre Alexandrina Hristov și artista Tori Amos?

Alexandrina: Informația e învechită… îmi place, da, îmi place, dar nu stau să ascult Tori Amos. Cred că nu am mai ascultat de ani de zile Tori Amos. Consider că singura asemănare dintre noi este că amândouă cântăm cu vocea la pian. Atât. Dar câte fete cântă cu vocea la pian? multe… Cam asta e legătura.

FlipFlop: Că tot vorbim despre Tori Amos, ce părere ai despre proaspătul ei album, Night of Hunters?

Alexandrina: Nu, nu am ascultat. Nici nu știam că și-a lansat album. Mulțumesc că mi-ai spus.

FlipFlop: Citeam un interviu oferit de tine cu mult timp în urmă celor de la Hotnews.ro, în care vorbeai despre primele tale melodii, cele care ani la rând au circulat aproape incognito pe internet. În acest interviu, spui despre melodiile vechi cum că nu te-ar reprezenta nici pe tine, nici modul tău de a cânta. Noi așa te-am cunoscut și îndrăgit la început, prin intermediul lor…

Alexandrina: Da, știu despre ce vorbești. Poate că m-am exprimat eu greu sau poate nu am fost înțeleasă… nu știu. Ideea a fost că piesele care au circulat pe net în perioada aia au fost trase acasă la un prieten de-al meu, la un amic, deci nu erau piese trase în studio. În acel interviu, eu mă refeream la interpretare, nu și la piese în sine. Acele piese s-au înregistrat pe o clapă mică de trei octave, la un microfon legat cu scotch. Nu mint, așa au fost înregistrate… clăpița nu avea pedale, deci totul s-a întâmplat la modul cel mai brut, mai primitiv. Eu fiind o perfecționistă, iar sunetul fiind important pentru mine și cursivitatea vocii, bineînțeles că a fost greu. Plus că acele melodii au fost înregistrate pentru un demo ca să arăt cuiva, pentru a merge mai departe. Nu au fost trase ca să le lansez pe internet, nici măcar. Au fost înregistrate cu un scop clar, pentru a fi date mai departe Fundației Phoenix, în cazul ăsta.

FlipFlop: Spune-ne, te rog, ceva despre planurile de viitor. Știu că lucrezi la un material discografic nou. Ce ne poți spune despre el?

Alexandrina: Vor fi incluse douăzeci de piese, atât vechi cât și noi; piese orchestrate cu trupa, piese cântate doar pian-voce.

FlipFlop: Ce înseamnă, în acest caz, piese vechi și ce înseamnă piese noi?

Alexandrina: Piese vechi, de exemplu: Avionul de aur – care nu a fost inclus pe primul album – Nimic nu e ca tine, Dorm… multe. Piesele noi sunt cele scrise recent, ca Pijamale reci sau Te simt. În ceea ce privește lansarea albumului, cel mai real ar fi primăvara anului 2012.

Credit: Ioan Taut, site: FlipFlop

Asteptam cu nerabdare primavara si concertele viitoare!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...